Jan 10, 2013

So Fast...


Salam Jumaat....

Cepat sungguh masa berjalan....rasanya baru sibuk2 prepare brg2 anak ke sekolah, tengok hari ni dah seminggu lebih dorang sekolah dah.Terasa betul lajunya...

Pagi-pagi ni update blog sebab husband outstation...lepas hantar anak2 sekolah,settle laundry terus online sambil minum kopi kat dalam je.Siap berselimut2 lagi atas recliner ni....:)Kalau tak, selalunya kami pegi lepak2 mamak atau bfast kat porch sambil komen itu ini bila tgk news kat paper hihihihi.Then  about 9 baru lah kiss kiss gudbye sbb nak pergi kerja lps tu saya plak sambung gardening till 10.am..So harini semuanya tade mood sebab sorang...

Tambah menyesakkan dada sorang lagi jiran depan rumahbuat renovation.....waaaarghhhh! Alaaaa tu jerit bukan jelous tapi jerit sebab banyak habuk mari kat porch kite je kikikiki!


'Summer' dah start sikit2 dah rasanya kot kan....
So a few pots JR dah boleh balik tempat masing2 kat sini...


Happy to see this walaupun belum semua berbunga...


This is totally ohsome.....
tapi nak suruh roses panjat mcm ni mmg totally impossible la kat tmpt kita ni..
Takape kita train pokok lain ...
mcm bunga kertas, serombong pagi atau ada lagi satu pokok yg bunga dia warna oren
tapi tak tau nama apa...
Saya cuba train bunga kertas.Konon2nya get ready utk pergola saya nanti..
but i need more sun....
tmpat yg saya letak pasu tu skrg belum sampai cahaya matahari..



Tengok gambar ni..teringat pulak belum sempat beli roller utk start mengecat rocky saya.
Hopefully after hal2 sekolah reda sikit then only baru boleh start...




Oklah semua....got to go.Still nak keluar ke laman jugak walau mood tak berapa mari...
Nak belek2 petunia...sblum start masak kejap lagi.

Friday evening plak normally kami balik rumah tok( mak saya )kat Gombak.Yeay! best dapat makan mcm2.Jumpa family members...pegi makan tosai rawa, the superb char kuew tiaw and mcm2 lagi lah...

Kids plak selalu mesti nak overnight kat sana till Sunday....so me and husband boleh lah get some quality times at home.Dah tua2 ni dah tak maunya nak dating2 kat shopping mall dah heheheh.Duk kat rumah lagi best.


This picture kami ambil masa on the way back to my in law house..
each time balik ikut Seberang Perak we will pass by this beautiful sawah padi..


Anyway.......

To Kak Zu, ilusi semata roses tu.Roses saya skang kurus sbb musim hujan haritu banyak kena Blackspot.Thank u atas compliment tu kak.Sebetulnya rumah saya biasa2 aje..tapi tulah bak kata akak Our Sanctuary kan...Just enjoy dgn apa yg kita ada ni je la.Akak tak payah envy la kak....dulu saya kerja pun keje biasa2 bukan mcm akak, tu yg saya decide nak jadi SAHM tu.Kalu mcm akak lain la...

Utk Ja pun mcm tu...Ja sama la mcm Kak Zu.Kalau berhenti kan sayanggggg tu....lainlah ina ni...

Daaaa semua!

XOXO

1 comment:

  1. ina....bior le deme buat renovation tu...kita tengok dulu mcmana...hehehehehe....sebab semua design tu kan bukan taste kita...ahakssss (ayat pujuk hati)...tp serius kan..kita x rasa apa2 pun....biorle deme nak membeso kan umah...heheheheh

    ReplyDelete