Dec 24, 2012

My day...





Salam Isnin semua....

Workin' today? Or now tengah chill kat beach sambil tengok anak2 mandi atau tengah bersejuk2 kan kat Cameron Highlands...hehehhe!

But for me dapat santai kat rumah sendiri kalu mcm kat bawah ni pun dah nyaman ...tapi sila lah berangan nak dpt view mcm ni kan..:)


We r not goin' anywhere long holiday ni...just spent time doing our daily chores and keep on checking the check list ( that definitely only me lah who r the one yg keep on checking tu) for school opening.Almaklum i am the only 'Feremfuan' in da house.Boys always will be boys lah kan.Tak kira ayahnya atau anak2nya kan....:p

Speaking of check list...saya boleh dikatakan memang Queen Of Checklist..and i really really addicted to the word of 'ORGANIZING'....bila nampak word ni pun rasa mcm berdebar2...(Hek eleh apa kes aku ni kan??) Nevermind oneeeeee fine day i'll share it here kenapa saya addicted ok...

Hmmm....

Our weekend sama je lahh pun tiap2 mggu.Hari pulak hujan aje kannn...So these 2 boys  asik la merengek2 asking my permission nak main hujan...Mula2 rasa x nak bagi..tapi biarlah dorang happy sikit kan..

So i let them play....lagipun garden sekarang takde bunga.Biarlah dorang lanyak....

See ..how happy both of them.I just sit and watch them play from our porch sambil minum Vico panas.. (Boikot Milo ok hehehe)...

i'm goin to miss this moment bila dorang dah besar nanti kan...:(



Tapi hasilnya......rumput sume jahanam kena lenyek...patung itik saya 2 ekor patah tengkuk.Patung mushroom saya patah dua...bunga2 yg ada patah riuk kena naik ambulance nenong nenong masuk tong sampah..

Hai anakkkkk......

Ini pulak bila saya sibuk2 buat cake untuk order....both of them pun sibuk jugak nak itu nak ini kat kitchen....Nak kasi senyap punya pasal...Nahh bagi dorang chance buat coklat ni sendiri.Senyap sekejap je..pastu datang balik...

Hai anakkk.....


Tadi tengahari saya teringin nak masak lauk nostalgia.....
Saya ada a few lauk yg membawa nostalgia....Nostalgia sebab dari kecik dah biasa mak masak lauk ni...Antaranya ni laaa.Tempoyak daun kayu...Yang lain2 mcm gulai telur itik,daging salai, makan nasi dgn durian takpun terubuk masak tempoyak.Terubuk masak tempoyak jadi nostalgia since i married to my husband.Mak mertua masak lauk ni sangat2 lah sedapnya.Kalu nak tak tahu rumah saya memang sentiasa ada stock tempoyak manis sepanjang tahun sebab Mak mertua memang buat tempoyak byk kat kg heheheheh.




On sunday... after balik from kids punya  Fardhu Ain class, sempat singgah di nursery.Rasa tak tahan tengok laman tanpa bunga.Keras kan hati pergi jugak beli sepasu dua walaupun tahu risiko nak mati tu ada memandangkan musim hujan masih belum reda (end up beli 4 pasu ;p).I really love Petunia ...sbb dia 24 hours berbunga.Saya beli yg kecik...so another 2-3 months kena transfer pasu besar.I want to hang them kat my porch...Plannya la tapi we will see nanti end up kat mana plak saya letak hihihihihi.Eh by the way..harga bunga dah naik tau.Yg dulu sepokok Rm 5 skang jadi Rm 6.Alasannya sume guna baja organik sekarang...haii macam2...

This is very nice porch with petunia kan...
but definitely not mine lah...
So cozy...so green...



And this is another favourite picture....
Awsome...
See..rocking chair in white colour
i still dont have time to paint mine...
Actually white colour ni very refreshing and calming
As for me lahhh....hihihihi


OK lah..its almost 5 pm already
i'm goin to prepare some tea and 'kudapan' for my 2 boys
School holiday ni they hungry all the time kan.....

Pssttt, this teapot i bought at RM 15.00 only..
Nice tak?
Combination white and soft pink..
i love this two colours



So ..wherever you are my friends, Have fun and enjoy...joy...joy...your day.


Dear Yati, salam kenal.thanks ye sudi datang ke sini and berasa tenang dgn apa yg saya rapu2 kan kat sini...hehehehe!

XOXO...bye...

No comments:

Post a Comment