Oct 3, 2012

Lil' Kitchen

Hai...


First, thank you to Kak Zu yg sudi jadi first pengomen kat blog saya yg tah terhape ni dan thank you jugak utk Ja yg sudi jadi first follower ...

OK....hari ni rasa nak cerita pasal dapur saya yang kecik dan comel aje ni.Dulu sblum pindah memang lah berangan nak dapur besar siap ada island,ada small dining set for two dan mcm2 lagi lah tapi akhirnya inilah nya dapur ku.....Dulu nak juga renovate besarkan tapi belanjawan tidak mengizinkan so kita bersyukur aje dgn apa yg ada ni kan.Nasib ada dapur kalau tak mana pulak nak masak....:)

Sejak dari duduk apartment dulu, mmg saya suka jaga dapur.Taklah jaga macam mana sgt pun tapi selalunya kalau tetamu datang mesti dorang cakap dorang suka lepak kat dapur saya.Ada satu komen yang saya takkan lupa sampai hari ni....Makcik saya komen katanya ' wah dapur kau ni bawah sinki pun boleh tidur ni' :)

Ok jom lah ke dapur...

Dapur saya memang banyak version kalau ikut gambar ni...saya memang tak boleh buang habit alih sana alih sini dari dulu sampai sekarang....
tapi ok jugak sebab bila alih sana sini tu sekurang2nya dapat mengawal nafsu saya dari nak beli benda baru.I guess mata kita ni cepat bosan kot...pastu bila tukar position skit dia ok lah.Tak payah shopping pun recycle je...jimat duit kan?

Version one...
With table in middle way..  tak berapa sesuai tapi bila nak potong2 sayur atau nak lepak makan sorang2 ada space jugak..tapi tak best sebab blocked my way nk buat kerja.




Vintage tak peti ais saya..
dah guna about 10 years dan dia still takmo rosak so go on pakai je..
next to the fridge, shelf yg beli kat Ikea
masa ni i letak pinggan, teaset sebab senang nak ambik..




the polkadots geng...

Version 2...
ini kena pakai tag line ' Line Clearrrrrrrr' kot....

sume dah kena swept away....
Coffe bar makin panjang....




Radio mesti ada...
Channel 105.7 for sure...
baru nyaman nak masak...
tak suka layan lagu zaman2 sekarang yg hiruk pikuk





saya guna Lazy Susan utk letak barang2 yg selalu nak guna
so senang tak payah bukak tutup cabinet
Lazy Susan from Ikea

The latest version since raya haritu....
Ada barang dah bertambah so tabletop tu nampak penuh sikit...
Tak tau bertahan sampai bila nih...
Tapi rasa selesa sebab semua barang senang nak capai...
Ada sana sini kena upgrade sikit...
Hmm nanti nak Ikea...




habis baking class berkobar2 nak ada KA...
Alhamdulillah atas rezeki yg dipinjamkan
dapatlah merasa...
i love u husband :)



Saya set  table kat situ bcos bila sometimes tinggal sorang2 saya suka duduk kat dapur layan lagu 80's and 90's from Lite Fm sambil minum tea..
sambil check order customer...
sambil checklist grocerries..
sambil buat menu..
*LOVE*

Itulah dapur saya...

Till then...bye

1 comment:

  1. ina...cer tunjuk bawah sink yg bole buat tido tu....buleh guide ja sikit...heheheh...bwh sink ja sangatla x terurus..huk huk huk....

    ReplyDelete